RSS

Zakka

11 Юни

Zakka (от японски ‘zak-ka’(雑貨)или ‘много неща’)  е моден и дизайнерски феномен, който  се разпростира от Япония през цяла Азия. Терминът се отнася към всичко, което подобрява дома, живота и външния вид.

Най-често се основава на домакински елементи от запада, които се смятат за кич в страните, от които произхождат, но може да бъде и японска стока предимно от петдесетте, шейсетте и седемдесетте години на 20-и век. Интересът към дизайна от северните страни или така нареченият Скандинавски дизайн (и съвременният, и от миналото) е също част от Zakka движението. Zakka може да бъде и определен като съвременен занаят.

Zakka може да се опише и като „изкуство да виждаш красотата в детайлите, в обикновеното и ежедневното“. Zakka бумът може да бъде разпознат като поредната потребителка мода, но той също така засяга и въпроси на себеизразяване и духовност.

Тадао Кушиматцу , анализатор в рекламна агенция „Хакуходо“, казва: „Сладко, сантиментално и малко кичозно не е достатъчно. За да се квалифицира нещо като Zakka, то трябва да е атрактивно, чувствено и натоварено с подтекст. Състезанието става все по-ожесточено и това означава, че потребителите стават все по-умни. Бих казал, че Zakka пазарът в момента е един от най-предизвикателните в модната индустрия.“

По материали от Wikipedia

 
Вашият коментар

Posted by на 11.06.2010 in Zakka

 

Етикети: , , , , , ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: